Friday, April 10, 2009

telah lama masa berlalu. pernah dulu amer bertanya pada gadis tersebut, "awk ni, klu sy nak call bleh ke? sbb sy takut kalau nanti ade orang lain yang marah". bukan atas alasan takut, tapi amer adalh seorang ynag menghormati kaumnya sendiri. sikap berebut seorang gadis bukan langkah yang bijak buat dirinya..
namun ada suatu perkara yang amer tak endahkan, iaitu, jika perempuan itu sudah berpunya, maka kenapa dia harus berkawan dengan lelaki yg jelas2 ada perasaan terhadap dirinya. "sy bukan apa, sy cuma mahu berkawan dengan amer", ayat tipikal seorang gadis. namun itu cuma ayat. disebalik ayat terbut, siapa yang tahu.. mungkin atas dasar berkawa itulah, lahirnya bibit-bibit cinta ynag mengundang bencana. kalau nak jadi cerita cinta korea, ini bukan tempatnya, bukan juga masa, dan situasinya. semuanya berbeza.
lalu hubungan berkawan itu berterusan sehingga suatu hari. hari yang kali ini sudah dijangka akan berlaku, kerana ini kali ketiga. amer tidak meletakkan harapan pada kali ini. dia tahu, pasti sesuatu akan berlaku seperti ini.
"kalau nak sms, sms je la", ayat gadis tersebut dlm satu perbualan mesej pesanan ringkas. amer tahu, dia cuba memberi ruang untuk mendekati dirinya. maka amer pun selalu menggunakn peluang terbut. hingga hanyut dalam dunia sms.
hingga pada suatu hari, sms yang dihantar tidak dibalas. "selalunya tak macam ni", monolog amer.
amer pon mengirim beberapa lagi sms untuk memastikan keadaannya.

hingga lah pada satu malam..............

>>>bersambung

No comments:

Post a Comment